Δημήτρης Σαρλάνης
Η πραγματικότητα σε συναντάει στο δωμάτιό σου.
Ο Δημήτρης Σαρλάνης βάζει στο δωμάτιο του ξενοδοχείου γλυπτά-εισβολείς και προτείνει/σκηνοθετεί ένα σενάριο από το θέατρο του παραλόγου που ζούμε. Στην πλατφόρμα τέχνης που στήνεται θεσμικά πια κάθε χρόνο στα Rooms, η νεότερη τέχνη δείχνει τους πειραματισμούς, το πνεύμα και τις πρώτες κατακτήσεις της.
Ο Σαρλάνης παρουσιάζει μια από τις κυρίαρχες όψεις της σύγχρονης τέχνης. Γλυπτική που κατεβαίνει στον δρόμο, παίρνει την θεματική της από την καθημερινότητα, φέρει τη φόρμα του hyper-real οικείου. Ακόμα, έχει χρώμα, αγνοεί το βάθρο ή το χρησιμοποιεί εμφατικά και ειρωνικά με στόχο να το ανατρέψει, έχει πειραματισμό, γκροτέσκο χιούμορ και δυνατή εικόνα/αφήγηση. Κλασσική γλυπτική στη βάση της, δουλεύεται με τωρινά υλικά, καινούργια φόρμα, επινοητική τεχνοτροπία. Σαφώς τα γλυπτά του εγγράφονται στην επιρροή της pop τέχνης με τη στενή –απενοχοποιημένη- όσμωση μαζικής κουλτούρας και υψηλής τέχνης, είναι σε διάλογο με τα ρεύματα της διεθνούς τέχνης, φλερτάρουν με τον υπερρεαλισμό.
Σε αντίθεση όμως με τα υπερρεαλιστικά γλυπτά του Hundson για παράδειγμα που ο ακραίος ρεαλισμός τους έβγαινε από την ακριβή αληθοφάνεια, στα έργα που φτιάχνει η νέα γενιά γλυπτών, η αλήθεια υπονομεύεται από την καρικατούρα, τα τραβηγμένα, διαστρεβλωμένα χαρακτηριστικά, τα αλλόκοτα στοιχεία που μπαίνουν πάνω στο έργο, το «πειραγμένο» μέγεθος, μικρότερο από την κανονική αναπαράσταση. Τα γλυπτά παίζουν στο 1,30-1,40 μ. ύψος. Είμαστε στην περιοχή της τέχνης και ο ψευδο-ρεαλισμός τους είναι η επιλεγμένη φόρμα που κουβαλάει το επιδιωκόμενο περιεχόμενο: Το γλυπτό-statue γίνεται παράσταση του κοινωνικού, πολιτικού status, στάση ηθική και αισθητική. Τι να τα κάνουμε σήμερα τα μάρμαρα; Η γλυπτική στο δωμάτιο του Δημήτρη Σαρλάνη είναι up-to-the-point. Επιμέλεια Γιώτα Κωνσταντάτου